Truckstar is in de prijzen gevallen bij het Nederlandse tijdschriftengala.

Jaarlijks worden op het Nederlandse tijdschriftengala prijzen uitgereikt voor opvallende prestaties van magazines, de Mercurs. Truckstar kreeg een Mercur voor de postbode-actie op het Truckstar Festival.

Truckstar, Randstad en Kreeft Opleidingen hadden de met ontslag bedreigde postbodes uitgenodigd om op het festival te komen kijken of het vak van chauffeur voor hen intersssant is. Ze kregen daar een informatiepakket van Randstad Transport en konden bij Kreeft Opleidingen een korte proefles nemen.

Symphatie
Volgens de jury wekte onze actie om postbodes om te scholen tot vrachtwagenchauffeur sympathie door solidair te zijn met een beroepsgroep in de knel. Een doordachte marketingactie, die inspeelt op de actualiteit. Origineel, sympathiek en solidair, aldus de jury.

Onderstaand de tekst uit het juryrapport:
Truckstar organiseert jaarlijks het Truckstar Festival, het grootste transportevenement van Europa. Op het circuit van de TT in Assen zijn, een weekend lang, ruim 2000 vrachtwagens te bewonderen. De marketingactie om postbodes om te scholen tot vrachtwagenchauffeur wekt sympathie door solidair te zijn met een beroepsgroep in de knel. Mooie vondst, die inspeelt op de actualiteit. Origineel, sympathiek en solidair. De samenwerking met 'natuurlijke' partners Randstad Transport, TNT Post en Kreeft Rijopleidingen, heeft goodwill gekweekt. Een doordachte marketingactie waarmee Truckstar veel free publicity scoorde en alom lof oogstte. Ook van de vakjury, want Truckstar is de winnaar van de Mercur Marketingactie van het Jaar 2010.

En nou maar hopen dat we de nodige chauffeurs vinden, want zodra het transport weer is aangetrokken zijn die hard nodig!



Naar overzicht